00 Kč
Váš nákupní košík je prázdný.

BOSCH 2020

Nový Bosch Performance Line CX není jen vylepšenou verzí předchůdce, ale zcela novým motorem. V porovnání vám řekneme, co se změnilo a jestli je nová verze opravdu mnohem lepší.

Jako největší a nejdůležitější výrobce motorů v prémiovém segmentu e-biků představil Bosch v roce 2015 svůj první motor Performance Line CX v reakci na vznikající trend eMTB. Upřímně řečeno, bez firmy Bosch by ebiking nebyl tam, kde je dnes. Přestože kvalita a funkčnost byla vždy na prvním místě seznamu priorit společnosti Bosch, problémy s integrací a přizpůsobením rámů kol vytvořily největší výzvy právě pro výrobce kol. Koneckonců, velikost a konstrukce motoru silně ovlivňují návrhy kol a geometrické koncepty. Totéž platí i pro dostupné displeje a dálkové ovladače, které ovlivňují ergonomii a intuitivní integraci s kolem. Na rozdíl od mnoha konkurentů Bosch poskytuje pouze kompletní systém a spoléhá se na rychlou a snadnou dostupnost náhradních dílů, která je doplněna dobře zavedenou servisní sítí. Kromě výše zmíněných celkových změn jsou hlavními změnami nového motoru:

Výrazně menší - Nové motory jsou téměř poloviční než jejich předchůdce. Je pravda, že předchozí motor CX byl docela objemný!

O 25% lehčí - Menší motory = méně materiálu = menší hmotnost. Nový motor CX má hořčíkové pouzdro a váží o 25% méně než jeho předchůdce - 2,9 kg.

Stejný točivý moment, ale vyšší asistence - Zatímco točivý moment zůstává stejný (75Nm), nové motory poskytují větší asistenci. Například režim Turbo je zvýšen z 300% na 340% a úroveň podpory režimu Tour byla zvýšena ze 120% na 140%. Tzn. že motor ve svém maximu poskytuje 3,4 násobek síly, kterou působíte na pedály.

Citlivější - Režim eMTB je ještě lépe vyladěn! Už jste zvykli na to, že tento režim je dokonalým automatem, který poskytuje konzistentní výkon v širokém rozsahu kadence a tak přesně reaguje na sílu, kterou vkládáte do pedálů. V režimu eMTB je podpora naprosto přirozená!

Lepší modulace - Režim Turbo byl také aktualizován. Je méně trhavý, zejména při změně režimů, i když stále velmi silný! Jako obvykle má motor CX čtyři režimy: Eco, Tour, eMTB a Turbo.

Hladší a přirozenější - síla se nyní přenáší přímo přes velký převodník namísto mini převodníku s převodovým ústrojím a poměrem otáčení 2,5:1. Motor tedy nemá žádný vnitřní odpor, což odstraňuje pocit těžkého šlapání nad hranici 25 km/h. Jízda bez asistence motoru je nyní naprosto přirozená!

Tišší? Předchozí generace motoru, zvláště pak její převodové ústrojí ve spojení s malým převodníkem vyluzoval spíše mechanický zvuk, kdežto nová 4. generace je o něco tišší. Rozhodně je stále výrazně méně hlučný než konkurenční systémy (Yamaha, Shimano, Brose…)

Užší - faktor Q (vzdálenost mezi klikami) byla zúžena na pouhých 175 mm, aby se zajistil přirozenější pocit šlapání. Obecně platí, že čím užší, tím lepší.

Vyspělejší geometrie kol - díky posunutí osy pedálů ze středu motoru až zcela na jeho zadní okraj, bylo umožněno výrazně zkrátit řetězovou linku a zadní stavby rámů kol, což je zejména u celoodpružených kol zásadní přidanou hodnotou oproti předchozí generaci CX Performance. Celkově menší velikost motoru pak poskytuje výrazně více místa pro umístění tlumiče či košíku na láhev.

Walk Asistant - funkce podpory při chůzi je také silnější, což usnadňuje vedení kola ve skutečně strmých částech

„ Nový Bosch přináší vynikající jízdu. Zatímco jiné motory jsou buď velmi citlivé, ale slabé nebo příliš brutální a silné, nový Bosch je dokonale vyvážený…. Režimy dopomoci jsou neuvěřitelně přesné, hladké a snadno ovladatelné a vždy poskytují dostatek energie. Jinými slovy, žádný jiný motor na trhu nedisponuje tak hladkým chodem bez námahy a je podpořen technologickým vzestupem jako Bosch Performance Line CX 2020! “E-MOUNTAINBIKE Magazine

Související produkty